C# Nesne Dizileri

En basitindden, DXball oyunundaki gibi birden fazla kutuyu aşağıdaki kod parçasını kullanarak oluşturabilirsiniz. Kendi yazdığım DXball oyununundaki fonksiyon… 🙂 

 
public void tuglaOlustur(int sutunSayisi, int satirSayisi)
        {
            Control[] butonDizi = new Control[100]; //Kontrol dizisi oluşturuluyor
            for (int k = 1; k < sutunSayisi; k++)
            {
                for (int m = 1; m < satirSayisi; m++)
                {
                    Button buton = new Button(); //Yeni buton oluşturuluyor
                    buton.Name = "buton" + k; //Oluşturulan butona name atanıyor
                    buton.Left = k * 50; //Left ve Top değerleri..
                    buton.Top = m * 23;
                    buton.Width = 50;
                    buton.Text = "Buton" + k;
                    butonDizi[k] = buton;
                    this.Controls.Add(butonDizi[k]); //Son olarak kontrol dizisine ekleniyor
                }
            }
        }

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.